Ladiesrun Goes Summer Party 2 juni

Het is weer lente! Na de lange wintermaanden is ons lichaam weer toe aan een sportieve uitdaging. Hardlopen in het voorjaar is het mooiste wat er is. De natuur is prachtig, de temperatuur is een stuk aangenamer dan in de winter en het wordt ’s avonds steeds langer licht. Dit geeft jou als hardloper de gelegenheid om vaker het bos of de duinen in te trekken om te genieten van de natuur. Verlaat ook eens de gebaande paden!  Kies in het bos of park ook eens voor de onverharde wegen. Lopen op onverharde wegen is vaak beter voor je lichaam omdat de klappen op het lichaam niet zo hard aankomen. Om goed en met plezier aan het nieuwe hardloopseizoen te beginnen hebben we een paar tips voor je:

  1. Stel een doel: schrijf je in voor de Ladiesrun Goes Summerparty op zaterdag 2 juni, als je een doel hebt, dan weet je waarvoor je traint;
  2. Zoek gezelschap: train samen met een collega, vriendin of zus. Onderzoek toont aan dat samen trainen je niet alleen inspireert om langer te lopen maar ook dat je harder gaat lopen;
  3. Loop eens een ander rondje: steeds hetzelfde rondje lopen kan na een tijdje gaan voelen als een inspiratieloze routine. Probeer te variƫren en spreek bijvoorbeeld met iemand af om ergens ander te trainen. Via afstandmeten.nl kun je zelf een route maken of achteraf kijken hoever je hebt gelopen;
  4. Ga voor de intervaltraining: varieer in het lopen van je tempo. Loop elke week een intervaltraining. Vind je het lastig om deze training uit te voeren? Overweeg dan om je aan te sluiten bij een hardloopclub of atletiekvereniging; Bij Zeeland Running of Atletiekvereniging AV56 leer je op een verantwoorde manier hardlopen.
  5. Doe mee met de trainingslopen van Ladiesrun Goes. Kijk voor meer informatie  verderop in deze nieuwsbrief.

Sportieve groeten van het organisatieteam,

Jankees, Arianne, Marjan, Sandra en Jos

TRAININGSLOPEN

  • woensdag 9 mei om 19.00 uur, parcours van de 5 kilometer en aansluitend om 20.00 uur een inspiratiesessie
  • woensdag 16 mei om 19.00 uur, parcours van de 5 kilometer en aansluitend voor de liefhebbers om 20.00 uur een inspiratiesessie
  • woensdag 23 mei om 19.00 uur, parcours 5 en de 7.5 kilometer en aansluitend voor de liefhebbers om 20.00 uur een inspiratiesessie

Elke inspiratiesessie krijgt een thema. In een uur tijd nemen experts je mee in de wereld van gezonde voeding, blessurepreventie.